Anna

Alla inlägg under september 2013

Av Anna - 25 september 2013 04:29

Efter att ha börjat dagen med migrän slutade den i solsken.

Vi packade bilen och begav oss ut mot klubben men först stannade vi och gick en liten promenad.
Nica är ju inte mer än tio veckor och jag tar det väldigt lugnt med henne men tro inte att hon ska bli buren. Nähä då hon ska gå, annars blir hon sur och sprallar i famnen. Nu ska man ju inte tro att vi går kilometers rundor utan det får bli kortare rundor och i hennes tempo. När hon blir trött får hon faktislt finna sig att bli buren en stund.

Innan Veronika och Viktor kom fick Nica vara ute en stund. Jag tänkte hon skulle få gå och bekanta sig lite och bara få lunta lite på tunnlarna men damen hade andra planer och scmack sa det så hade hon sprungit in i en tunnel. Ja hon är ju verkligen inte rädd av sig.
Sedan var det att vila i bilen som gällde medan vi andra tränade.
A-K kom och gjorde oss sällskap med sina två små charmtroll Laban och Lina.
Maxi skötte sig super fint och gjorde vad jag bad honom om och fokuserade på vad vi gjorde trots att de andra tränade agility vid sidan om oss. Och gissa: han var tyst nästan hela tiden. Vilka framsteg vi har gjort. Det kanske lönade sig att sluta med agilityn för oss. Han inser att man inte ska gå upp i varv varje gång vi tränar. Åh min älskade pojke vad duktig han var.
Det var ett bra träningspass med väldigt trevligt sällskap.

A-K tog en bra bild på Nica.

Vad många hundägare tänker med undrar jag många gånger. Hur kan man ta upp hundbajset för att sedan slänga påsen i naturen? Då är det väl bättre att lossas att det regnar när hunden bajsar och strunta i att ta upp det? Bajset försvinner ju fortare då.
Ajabaja nedskräparr! Skärpning!!
Tänk på vår natur.

Så nu har jag gnällt färdigt och ska tillsist bjuda på en bild av en sjusovare.

Av Anna - 24 september 2013 09:55

I väntans tider bjuder jag på lite bilder på mina två hjärtan

Av Anna - 22 september 2013 08:42

I fredes förmiddag träffade vi Heidi och Aska. Maxi älskar Aska och tyckte det var super. Nica gick ganska mkt men när hon böev trött fick hon åka i sin väska.
Heidi hade även med sig sin urgulliga dotter Isabell. Åh så söt och liten hon var. Hon sov nästan hela tiden men när hon vaknade på slutet "stulade" jag henne och gosade.

På kvällen styrde vi bilen mot Vittsjö för att fira farmor på hennes favoritresturang Vittsjö Bar och Pizzeria och för er som vill veta gör de de bästa pizzorna i världen och har andolut de trevligast ägarna. Rekomenderas skarpt.
Träffade farbror, faster och kusin med familj som jag inte sett på evigheter.
Fick gosa med deras son. Mysigt..

Igår började dagen med lite ärrenden för att sluta med kalas för världens bästa svåger.
Massor med god mat och trevligt sällskap.
Fick även mysa med systerdottern en stund. Kärlek <3

Presentpapper var kul

För att summera helgen kort: massor med bäbis och valpmys i trevligt sällskap.

Av Anna - 19 september 2013 14:57

Idag har vi haft Nica en vecka och det funkar kanon. Maxi och Nica börjar bli riktigt bra kompisar.
Nica är lyhörd och framåt. Perfekt med andra ord.

Av Anna - 17 september 2013 12:29

Nu har Nica snart varit hos oss en vecka och hon blir mer och mer hemma.
Lyssnar bra på sitt namn och är pigg och allert. Hon har massor med energi.
Maxi tycker hon är lite jobbig i mellan åt men det funkar väldigt bra. Bättre än väntat.
Katten var ju mitt största orosmoment men det är inga problem alls :)

Av Anna - 13 september 2013 22:08

Nicas första dygn hemma hos oss

Av Anna - 12 september 2013 20:08

Välkommen Åtråvärda Nica till vår familj.

Av Anna - 5 september 2013 23:32

Nu börjar jag bli nöjd över hur det ser ut hemma hos mig. Lite små grejor som ska ändras bara sedan är det klart. Många väljer väldigt still fulla hem men jag tycker om färg och lite udda.
Ni ska få lite bilder på hur det ser ut just nu... En liten smygtitt..

Välkommen

Presentation


Här kan ni ibland få följa med vad som händer kring mig och min hund Maxi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards