Anna

Alla inlägg under juni 2013

Av Anna - 30 juni 2013 12:53

Jag jobbar just nu ganska mkt vilket kommer att löna sig i slutänden men man inser att man inte orkar lika mkt som när man var 20 samt att jag tycker lite synd om min hund men när jag är ledig så försöker jag hitta på mkt med honom.
I helgen passar vi Hitta. Alltid lika roligt att ha henne. Hon är en sådan härlig hund.

Igår skulle jag och Veronika gått Finjasjöleden men pågrund av vädret valde vi vedema i stället.
Vi var som dränkta katter när vi kom tillbaka till bilarna.

Idag är vädret inte heller så bra så vi tar en lugn och mysig dag. Vovvarna ligger nedanför soffan och myser efter att ha busat en stund.

Av Anna - 27 juni 2013 00:23

Jaha då har det gått ett par dagar till. Vad har hänt sedan sist??
Kommer knappt i håg..

Måndagen gick i städdagens tecken. Fast jisses vad trött jag var efter 10arbetsdagar på raken. Tur att det händer väldigt sällan. Tar kol på mig och stackars Maxi. Tur att många av passen var korta och att jag kunde hem och rasta honom.
På kvällen kom Jonas. Väldigt trevligt fast jag kände mig inte som världens bästa sällskap. Det tyckte visst han inte heller att jag var och jag klandrar honom inte. Får se var detta brakar vägen.

Igår och idag har inte varit så spännande. Fast jag har varit och hämtat en katt jag lovat passa ett tag. Får se hur det går med Maxi dock. Han är ju faktiskt prio ett även om jag tycker det är hemskt att säga.

En bild på Mogazzi eller Mogge som jag kallar honom.

Bjuder även på lite bilder från min, Åsa och vovvarnas promenad på Vedema i helgen.

Av Anna - 22 juni 2013 23:40

Skulle egentligen ha varit ledig idag men har hoppat in på mitt gamla jobb. Man tackar inte nej till lite extra klirr i kassan så här i semestertider.
Kul och roligt att hälsa på personal och boende och det är kul att höra att de boende saknar mig och jag har saknat dem.
men...
Jag har definitivt gjort rätt val i att byta arbete. Jag trivs mycket mer i hemvården. Känns nästan inte som att man jobbar och jag går med glädje till jobbet. Det är även skööönt att kunna gå till jobbet och slippa köra. Man är piggare och gladare.
men...
Utan Skansen hade jag inte lärt känna den underbara Petra. Hon har fått upp mina ögon för många olika saker och fått mig att jobba på ett sätt jag trivs med. Hon är positiv och glad och har samma galna humor som jag.
En redig klippa..

Vissa männsikor tycker man sådär lite extra mkt om och ser upp till och en annan sådan människa är Åsa.

Åsa hon är en väldigt framåt och målmedveten tjej och trotts att jag är äldre ser jag upp till henne. Hon har mål som hon sätter upp och kämpar med och faktiskt lyckas med. Hon är underbar och som får mig att vilja växa och bli bättre som människa.
Att vi sedan har väldigt roligt när vi träffas och umgås gör ju allting bara mycket bättre.

Jessica
Rolig, snäll och allmänt tokig, precis som jag. Vad som än händer (nästan) tar hon det med en klackspark. Jag hör henne nästan aldrig klaga, vilket jag absolut själv hade gjort många gånger. Är nog en av de modigaste och positiva människor jag känner.

En relativ ny bekantskap till mig är Veronika. En av anledningarna till att jag faktiskt började umgås med henne är att vi har terv båda två och tyckte det kunde vara roligt och träna ihop och det är jag himla glad för. Vi är himla lika. Båda skrattar och pratar väldigt mycket men det är det som gör oss så charmiga.
Gillar våra promenad/jogging runder som vi är duktiga med. Det gör deg mycket lättare och roligare att umgås med Veronika och Viktor.



Jag har en heldel oxå som står mig närma fastän vi inte umgås så mycket. Ni vet vilka ni är och jag tycker så väldigt mycket om er och kommer alltid att finnas för er.

Att skriva detta verkar kanske vara ganska larvigt men det bryr jag mig inte om.

Allra bäst är dock min ÄLSKADE familj, mina bästa vänner och förebilder. Att man har fått turen att få underbara föräldrar, syskon, moster, mormor och farmor är helt fantastiskt. Alla ställer alltid upp för varandra när man behöver hjälp utan att det blir en massa tjat och gnat.
Älskar er!!

Av Anna - 14 juni 2013 17:44

Nu var det ett par dagar sedan jag skrev och så här är det. I bland är jag duktig på att skriva ibland bättre.

Under denna veckan som gått har Maxi hunnit bli hela 6 år. Var har tiden tagit vägen? Känns som det var i går han föddes. Allt kanske inte har gått som jag hade viljat men jag tycker att vi har gjort ett bra jobb ihop. Jag har en snäll, social och arbetsvillig hund. Den bästa i världen

Såklart fick jag ner till Teba i Höör en vända för att inskaffa en present. Blev en sele, ett koppel, ett par shorts och lite annat smått och gott.
Snälla Veronika gjorde mig sällskap

Å ja på hemvägen syndade vi och köpte glass.

Fast den gick jag av med Åsa och flickorna ute på Hovslingan på Hovdala. Trevlig promenad med trevligt sällskap.


Onsdagen var nog den dagen då det var smockat på schemat. Började dagen med att tvätta och städa. För att sedan möta Veronika och Viktor för en promenad och träna lite. Maxi skötte sig jätte fint och gjorde allt jag bad om. Tycker vi har fått en super snygg slalom om man får lov att säga så själv.

Efter träningen var det hem och i väg på personal möte på jobbet. Alltid lika roligt....

På kvällen kom Jonas på besök.

Torsdagen gick i vilans tecken. Gjorde ett tappert försök till att jogga men insåg att jag inte orkade så vi gick rundan i stället som är på 5 kilometer så så illa pinkat är det inte.

Idag har jag först jobbat och när jag slutade åkte vi till Hovdala och gick Hundslingan. Älskar Hovdala, är så fint där ute. Man är verkligen lyckligt lottad som har den naturen så nära.

Av Anna - 10 juni 2013 22:26

Nu börjar det hända saker och jag lovar att jag snart skall berätta... Jag lovar men fram till dess bjuder jag på lite bilder från helgen i Ängelholm.
Freya är ju bara så gullig...

Av Anna - 8 juni 2013 10:07

Bjuder på lite bilder från min och Åsas promenad i Vedema samt på mitt besök hos min syster.

Av Anna - 8 juni 2013 10:07

Bjuder på lite bilder från min och Åsas promenad i Vedema samt på mitt besök hos min syster.

Av Anna - 4 juni 2013 13:21

Idag blev det en runda med Veronika och Viktor. Vi joggar en bit, men vi går nog mest pch traggar :) lika pratglada båda två och med fina vovvar :)

Jag är impad att vi orkar klockan sju på morgonen. Speciellt när jag inte är någon morgon människa.
Men nu när det är varmt ute är det ganska skönt att ha det avklarat på morgonen så man kan ta en mindre promenad mitt på dagen.

Bjuder på bilder

Presentation


Här kan ni ibland få följa med vad som händer kring mig och min hund Maxi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards