Anna

Alla inlägg under augusti 2013

Av Anna - 30 augusti 2013 17:14

Idag skulle jag och min syster åka till mormor. Hade till och med kompat från jobbet, men tyvärr hade jag och syrran glömt en liten detalj. Nämligen att kolla med mormor om hon kunde idag. Ojdå....
Så i stället för ett mormor besök fick jag hitta på annat och det blev tre sorters muffin och kanelbullar. Nu är min frys full med en massa gott igen.

Har även gjort ett besök blomsterlamdet med mamma. Blev en fin vas med lite blommor och en ganska gräslig duk som är så ful att den är häftig.

Nu ska jag snart plocka upp Fia för att åka och handla. Vi ska vara snälla och laga mat till mamma och pappa i kväll.

Bjuder till sist på en bild på mina två trötta hjärtan. Det går lite bättre mellan dem just nu. Så länge de ligger stilla i varje fall.

Av Anna - 21 augusti 2013 22:21

När matte inte mår bra då myser Maxi extra mycket med henne.

Av Anna - 18 augusti 2013 17:12

Just nu trivs jag riktigt bra med mitt liv. Jag är nöjd och är på väg att hitta mig själv.

Mycket tack vare att jag har en underbar familj och vänner. Jag vet vilka som verkligen är mina vänner, tyvärr har vissa fallit bort under de senaste åren men jag har insett att stängs en dörr öppnas en annan som bjuder på något som kanske till och med är bättre. 


 

Av Anna - 12 augusti 2013 23:15

Torsdagskvällen bjöd på våfflor hos Veronika. Åh jag minns knappt när jag åt våfflor sist. Det var så mumsigt och massor med goda tillbehör.

Jag matade Snicke medan hon matade lillekatt. Hmm... Söta var de i varje fall. Det som hamnade på golvet glufsade Maxi i sig så han var nöjd han med.

När Snicke lagt sig och somnat som ett ljus använde jag en av fördelarna man får när man är barnvakt (hade visserligen fått det ändå men...) nämligen att bada bubbelvadet. Kändes väldigt lyxigt att kunna ligga och bada OCH titta på film. Mysigt....

Man kanske är lite knäpp nu men det skiter jag i. Äntligen har lite svalare väder kommit. Både Maxi och jag tycker det är mkt skönare nu. Vissa dagar har det inte blivit många knop då varken jag eller Maxi blir för varma, men man ska väl inte klaga. Vi har kunnat vara i skuggan och mysa
Haft premiär på regntäcket i hos och Maxi är så söt i det :)

Av Anna - 8 augusti 2013 11:20

Äntligen ha de kommit, min nya väggdekoration. En sitter i hallen och en i sovrummet.

Av Anna - 4 augusti 2013 19:37

Nu har jag varit duktig och bakat flera dagar i veckan så nu är hela frysen full med bullar, muffins och frallor. Nu kan vänner och familj bara titta förbi för en fika och jag slipper skämas för att jag inte har något hemma :)

Av Anna - 4 augusti 2013 01:15

Åsa, jag och vovvarna skulle egentligen åkt till Öland denna helgen och vandrat men då en av hundarna har ont i en tå och den andra är på läger valde vi att köra neråt i stället. Vi hamnade i brösarp. Jag har inte sovit i tält på aäkert 17 år så det var spännande och roligt.
För Maxi car det första gången och han skötte sig riktigt fint.
Mitt i natten vaknade vi av ett hiskilit liv. Jag hörde Åsa från andra tältet: Anna? Ska hästar låta så? Var på jag svarar nej.
Det lät nästan som någon gjorde illa hästarna. Bådas fantasi skenade sedan i väg till både det ena och det andra. Nåja alla hästar verkade må bra på morgonen.
Vi gick en runda i backarna och där är otroligt vackert. Maxi den dummern fick för sig att hoppa mellan två taggtrådar. Usch mitt lilla hjärta fastnade med pälsen och drog bort stora tussar. Det var ett sådant tillfälle han inte hade öronen med sig.
Efter middagen spenderade vi i Yngsjö hundbad. Fast jag låg större delen i skuggan lyckades jag bränna ryggen. Blåste ganska kallt så vi var där bara ett par timmar. Maxi skötte sig jätte fin, brydde sig inte om andra hundar och kunde ligga lös en del.

Av Anna - 2 augusti 2013 23:09

I natt ska Maxi sova i tält för första gången. Än så länge går der riktigt bra.

Presentation


Här kan ni ibland få följa med vad som händer kring mig och min hund Maxi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards