Anna

Alla inlägg under maj 2013

Av Anna - 31 maj 2013 13:39

Sorry matte! Du får tyvärr inte plats

Av Anna - 31 maj 2013 10:18

Har precis hämtat Aska som skall vara hos oss till söndag.
I trappen står en väldigt fin docka som båda hundarna skällde lite på innan de vågade sig fram och nosa

Av Anna - 31 maj 2013 00:21

Dagen började med att Maxi och jag gick till Hlm gården för att möta Veronika och Viktor för en joggingrunda. Sprang väl inte lika långt idag som förra gången men jag tycker vi var duktiga ändå. Dessvärre var jag lite klantig med min telefon så den flög i backen och skärmen gick i tu. Det var bara att dra till PMR när jag kommit hem och duschat. Det var ändå dags för en ny telefon men jag har varit lite för snål att skaffa en när jag hade en som funkade. Har hellre lagt de pengarna på Maxi ?
Den tar fina bilder och det är jag nöjd med.

Har även jobbat i kväll och det är så skönt att kunna gå till jobbet istället för att ha 30minuter i bil. Tycker dock det är lite tråkigt att Maxi inte ska vara på dagis längre. Vi båda har trivts som fisken i vattnet på Hundarnas hus. Efter en hel dag var Maxi fortfarande glad att se Inger och de andra töserna och det tar jag som ett gott tecken.
Nåja, jag kommer ju att vara hemma mer med honom och kan gå hem på mina raster de dagar jag har långa dagar.
Nu förstår jag hur skönt halvtidarna har haft det på Skansen . Inte så illa att bara jobba ett par timmar åt gången.

Bjuder på en bild från joggingturen och en på Jesse och Carl.

Av Anna - 28 maj 2013 06:37

Ibland undrar jag om jag är riktigt klok. För några veckor sedan frågade Veronica, en vän, om någon ville med och jogga och dum som jag var sa jag att jag kanske kunde göra det men att jag var tvungen att vänta till lönen kom så jag kunde köpa nya saker. Jag hoppades att båda skulle komma på bättre tankar men icke.
Så igår inhandlade jag nya skor och kläder. Tog till och med en premiär tur när jag slutat jobba
Och om en stund skall jag träffa Veronika för en tur.
Klockan sju på min lediga dag, jag är inte klok.

Av Anna - 24 maj 2013 16:31

Fredag idag och vi tar det bara lugnt och slappar. Sådana dagar behöver man.

Av Anna - 19 maj 2013 17:06

Å fredagen styrde jag och vovvarna bilen ner till Malmö för en helg full med tävlingar och annat mys.

Fredagskvällen spenderade vi bara i soffan hos Sofia och tittade på film. 


Som tur va behövde jag inte gå upp så tidigt i lördes så efter att ha vaknat lugn och ro så gick jag och hundarna en promenad.

Ingen dålig utsikt vi hade     Sedan bar det av till tävlingsplatsen ute i Limhamn. En solig och varm dag och jag var lite orolig för hundarna då det var så himla varmt, men vi lyckades hitta en bra plats i en lite dunge där det var svalt och skuggit. arken jag eller Maxi är vidare förtjust när det är för varmt. 

       

Vår lopp gick lite si så där men jag är ändå nöjd med vissa bitar i loppen och över lag så tycker jag vi var duktiga. 

När vi var färdiga gick vi ner till havet för att ta ett svalkande dopp, tror det uppskattades av hundarna. Ja av mig oxå   

 

Efter badet körde vi tillbaka till Västra hamnen för att möta Fia. Blev en liten promenad runt hamnen, där är verkligen jätte vackert och väldigt fin utsikt men jag skulle inte vilja bo i Malmö. Räcker att hälsa på.

 



Idag när jag vaknade var det inte lika vackert väder men det hindrade inte oss. Det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder, eller vad det nu är de säger. 

Sofia kom hem precis när jag vaknade så det blev hej, hejdå ungefär i dörren. 

 

Banorna var svåra men roliga. Jag är super stolt över oss idag då det bara var 6 st av ca 50 som klarade agilitybanan och vi var en av dem. Så en 5 plats blev det idag trots 12,74 fel.

opploppet gick inte så bra    jaja...



Innan vi landade i Hässleholm igen tog vi en tur på Hovdala.

   

 


Efter att ha lämnat Aska till Heidi och Rikard så körde jag hem till mamma och pappa för att avsluta en fantastisk helg med denna gullunge.


 


   


Av Anna - 17 maj 2013 18:21

På sista tiden har jag bloggat mer än jag någonsin gjort men det är skönt på något vis att få skriva av sig lite. 

Får se om jag lyckas hålla igång   

Av Anna - 16 maj 2013 17:40

Idag är vi lediga, jag från jobbet och Maxi från dagis, härligt att kunna vara ledig så mitt i veckan. Det har ju dock sitt pris i att man måste jobba helg men vad gör det ibland.

Igår kom Heidi med Aska som vi ska passa till söndag. Alltid lika roligt att passa henne, hon finner sig i det mesta. Åsa messade och frågade om vi ville med och träna lite idag och det tackar vi inte nej till, ska ju trots allt och tävla i helgen och så är det trevligt att träffa Åsa och flickorna.
Åsa hade med sig en bana vi byggde upp och tog i etapper och det kändes riktigt bra. Han börjar bli så duktig min lilla kille.
Som vanligt fikade vi efter träningen men det blåst så att kaffet nästan blåste bort :) men men...

Nu lihger jag i badet en stund innan jag ska göra mig i ordning för att åka till Zuper bowl och träffa mina gamla arbetskamrater för en förhoppningsvis trevlig kväll.

Ha en super kväll allesamman!!

Presentation


Här kan ni ibland få följa med vad som händer kring mig och min hund Maxi

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards